Spansk olivolja i julkalenderkampanj

Den ekologiska livsmedelsbutiken Morot & Annat har, som många andra näringsidkare, hakat på idén att publicera en julkalender på nätet, med ny "lucköppning" varje dag. En kort filmsnutt, där Ulf, iförd tomteluva, gör reklam för någon trevlig produkt som kan inhandlas till kampanjpris. Den 4:e december, idag, handlar det om Olivolja!


Inne i butiken bjuds det på avsmakning av tre olika olivoljor, producerade i Södra Spanien. Asif Bokhari de Bustamante guidar mig genom smakerna, och ger mig även matnyttig information om sättet man hanterar oliverna på gården i Spanien. Jag får bland annat veta att gården som producerar oljan fått 94+ poäng i en speciell guide för olivoljor (vars namn jag tyvärr glömde ta reda på!).

Lika lite som jag kan avsmaka viner på ett proffsigt sätt, lika lite klarar jag av att känna av alla nyanser i de olivoljor jag provar. Men jag bestämmer mig för en av dem - Arbequina - en olja som känns väldigt "gräddig".

Ett trevligt möte, en av många lördagseftermiddagar. Och olivoljan kommer jag att ha glädje av många gånger framöver! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback