Ägg i mikro på mindre än en minut

Mikroäggkokare
Det är så mycket jag vill skriva om - om hälsogodiset som just nu fixas till över natten i ugnen, om all trevlig, ovanlig mat man kan handla när lönen kommit, om nya mataffärer i omgivningen och givetvis om de lyckade chokladsemlorna som bakades förra helgen - men ikväll nöjer jag mig med att visa min "onöda", en inköpt plastsak med skruvlock, avsedd för mikrande av ägg och äggröra.

Snabbt går det verkligen: knäck ägget i behållaren, tillsätt ev lite mjölk eller grädde, vrid fast locket och mikra på full effekt i cirka 40 sekunder. Det omedelbara suget efter ägg stillas på nolltid!

Inköpsställe:
Designtorget för cirka 50-lappen.

Kommentarer
Postat av: Matigt

Åh, denna har jag letat efter superlänge! :)Vi använde denna "äggkokaren" mycket när jag var i 6-8 årsåldern och den ger mig faktiskt en hel del minnen från den åldern.

Men nu hittar jag den inte på designtorget, vet du om de slutat sälja den?

Postat av: Cia

Haha, jag hade ju tänkt skriva om min jag med, men nu börjar det kännas som att jag plagierar dig snart :) Kul att vi har samma smak iallafall!

2008-03-02 @ 17:05:47
URL: http://www.the-mungbeans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback