Papegojtulpaner och Vernissage

Papegojtulpaner

Nu börjar dagarna sakta bli längre och det är till och med ljust när man lämnar jobbet vid 17-tiden på eftermiddagen! Med ljuset följer en längtan efter alla dessa tulpaner som finns i så många olika varianter. Dessa papegojtulpaner köpte jag i den lokala ICA-affären i helgen. så sinnrikt tillklippta i kanterna!

I går var det dags för "Vernissage" på jobbet - kanske inte i ordets rätta bemärkelse, men något ditåt! Då och då brukar jag djupdyka i röran i mitt arbetsrum och då fejar jag och städar hejvilt i några timmar.

Så mycket lättare det känns att jobba därefter när allt är i ordning. Och även om man fortfarande har lika mycket att göra, ligger alla ens ärenden vinkelrätt i alla fall!

Nåväl, igår förmiddag var det dags för sagda storstädning. Väl färdig begav jag mig till livsmedelsaffären, inhandlade lite cider och naturgodis - och mailade sedan ut en inbjudan till alla mina arbetskamrater, där de inviterades till "Vernissage" med dryck och tilltugg. Lite nyinköpta tulpaner prydde rummet och jag hade även tänt ett doftande värmeljus.

Kort efter mailet var utskickat, började kollegorna droppa in .Lite mingel och småprat - och givetvis beröm för min fina städning (så klart!). Därefter gick alla tillbaka till sina egna rum, glada i hågen (och kanske lite inspirerade?).

Ja, det här är ETT sätt att sätta guldkant på vardagen. Det behövs inte så mycket. Och plötsligt känns det mycket lättare att jobba!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Roligt att hitta till din blogg! Bilderna på maten är verkligen fina, jag tycker det är svårt att fotografera så att det ser gott ut.

Postat av: Elisabet

Ack,att man hade dig som arbetskamrat ..-)

2007-02-06 @ 09:59:54
URL: http://www.cikoria.blogspot.com
Postat av: Matnjutning

Annelie: Och nu fick jag glädjen att besöka DIN blogg, som ser väldigt trevlig ut.
Elisabet: Ja, jag är faktiskt avundsjuk på mina arbetskompisar ;)

2007-02-07 @ 07:51:04
URL: http://matnjutning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback