Gourmetmåltid i skogen

Skogsbilder

En gång varje år ordnas en motionsrunda i skogen för de anställda på Kunskapsföretaget där jag arbetar. Konceptet är enkelt: man går eller springer 5 eller 10 km, grillar lite korv och umgås över avdelningsgränserna. Vid målgången får alla deltagare varsin plakett som ett bevis på att man deltagit. Alla dessa trevligheter arrangeras av vår mycket aktiva idrottsförening.  

Slutligen, när korven är färdiggrillad och inmundigad, kaffet uppdrucket och fikabrödet försvunnit ner i magen, avslutas eftermiddagen med prisutdelning, där alla som deltagit har chans att vinna presentkort eller motionsprylar. 

Grillad korv smakar absolut allra bäst i skogen och jag vräker raskt i mig två stycken. Toppar sedan med kaffe och mazarin. Gourmetmiddagen är fullbordad!


Kommentarer
Postat av: Rickard

Jag tycker madame har tappat stilen under helgen. Två dagar utan glada tillrop. Ångesten är bedövande. Vi ses på kunskapsföretaget imorgon.

Ps. Testa gärna receptet ovan. Jag har experimenterat med att tillsätta citronsaft för att få lite smakbrytning till allt det söta och nötiga. Ganska lyckat resultat. DS

Postat av: Bloggblad

Det låter himla trevligt. På min arbetsplats har vi ett gym i källaren - oftast väldigt tyst och ensamt... men massagestolen som också står där, är välsutten!

2006-09-04 @ 14:23:38
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: Bloggblad

Finns du på www.nyligen.se så jag kan lägga dig bland favoriterna. Sökte på ditt namn och hittade dig inte.

2006-09-04 @ 14:30:29
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: Matnjutning

Rickard: ja, Madamen tappade stinget under helgen, då andra familjemedlemmar pockade på uppmärksamhet. Men jag har ju redan ursäktat mig idag. Je m'excuse!
Bloggblad: Har ni någon massör då, eller blir det hjälpsamma arbetskompisar som bidrager?
Ang nyligen.se: jag har faktiskt inte kommit så långt ännu, eftersom jag har startat i liten skala. Men när du skriver "lägga dig bland favoriterna" betyder det nog inte samma sak som JAG tror, kan jag tänka mig. För mig betyder det att helt enkelt lägga till en favoritsajt bland ens egna bokmärken. Kan du förklara?

2006-09-04 @ 21:57:52
URL: http://matnjutning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback