Frusna drömmar

GlassFreezer
Frysen på bilden har inga likheter med den som nämns i inlägget. Däremot har jag lånat den från
den här hemsidan.

I have a dream – jag har en dröm. Jag drömmer om att kunna börja om från början och bygga upp något fint, något rent, där enkelhet skall råda. Jag drömmer helt enkelt om en organiserad frys med massor av bra basvaror! Kommer jag att fixa det?


Den krassa verkligheten är en helt annan: Varje gång jag handlar hittar jag något trevligt som måste tryckas in i den redan knökfulla frysen, vilket får till följd att inget till slut går att hitta. Jag förvånas över min besatthet.. Vad är det som gör att jag inte förstår att jag måste lägga av i tid och lära mig att äta av det som redan finns? Och varför säger man att man ska ”äta ur frysen”, när man måste rensa för att få plats med – ännu mer mat, som man har hittat på affären för att den ser så god ut… Det blir en oändlig loop, om och om igen – i alla fall för mig!

De relativt få basvaror jag vill ha i min önskefrys är:

Brödlådan: Bara hembakt bröd: finskt surdegsbröd, formfranska av dinkelmjöl, lefsa, powermuffins.
Fisklådan: Hokifilé, lax i portionsbitar, rödspätta, laxbiffar, räkor med skal, skalade räkor, musslor.
Köttlådan: Nötfärs i plattfrysta paket, lösfryst färdigfräst nötfärs, kycklingfiléer, kassler, entrecôte, ryggbiff, rökt skinka i tunna skivor.
Grönsakslådan: Haricots verts, broccoli, blomkål, majs, örter från kryddträdgården, dill, persilja, trattkantareller. 
Diverselådan: Bönor och linser av alla de sorter, vinslattar i kuber, grädde i kuber,  vatten i kuber, hemgjord tomatsås.


Vad ser du helst i DIN frys?


Kommentarer
Postat av: Panter

Var har du glassen?!!! Kan man leva utan glass?

Jag fattar inte det heller att man alltid hittar så mycket som är bra att ha i frysen. Det bor nog en hamster i oss.
Du får gärna organisera min frys! Himla bra ordning.

Postat av: Matnjutning

Panter: Jaa du, jag märkte sedan att jag faktiskt glömt glassen - och alla bären - både egenhändigt plockade och köpedito. Nej, GLASSEN är viktig - gärna lite finare sort, men alltid alltid en 2-liters billighetsvanilj, om suget blir stort ;)

2006-09-10 @ 19:53:41
URL: http://matnjutning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback