Snabbmiddag med fjärilspasta

pastaräkor

Intentionen var att svänga ihop hembakt tortilla, enligt recept i en av mina kokböcker. Men detta kändes plötsligt alldeles för bökigt. Dessutom var halva familjestyrkan inte hemma utan åt middag på annat håll. 

Jag valde då det enklast möjliga jag kunde komma på: skalade några färska räkor som blivit över sedan fredagskvällen, kokade upp lite farfalle, blandade ner räkorna + lite grädde, mjölk, hummerfond – och kokade upp igen, för att sedan reda av med lite maizenamjöl. 


Lite färskriven parmesanost (det ska man ALLTID ha hemma!) + en pressad vitlöksklyfta, och maten var redo att avnjutas. Vi två som var hemma slevade snabbt i oss den krämiga anrättningen.

Lite senare på kvällen slank även lite inhandlad Carte d'or-glass ner... I morgon börjar nya livet (det gör det VARJE måndag!)...






Kommentarer
Postat av: Ylva

Tänker göra linssoppa i e.m. med curryfräst lök (röd och gul), röda linser, buljong, hackade färska tomater, selleri och kryddor. Kokar det ca 15 min. Sedan mixar jag allt med stavmixern och serverar med ostfyllt litet tortillabröd. Bra måndagsstart tycker jag!

2006-10-09 @ 15:56:49
Postat av: Matnjutning

Gott!
Tänk, just ostfyllda tortillas blev det här till middag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback