Praktiska tips

Våfflarädisa
80-talspärmen innehåller inte bara recept. Jag samlade även ett tag på praktiska tips och knep som publicerades i veckotidningarna:  

"Rädisor som smakar sparris.
Har ni någon gång försökt att koka rädisor? Om inte, så gör det. De blir lika delikata som kokt sparris. Sjud dem sakta i lättsaltat vatten i 15-20 min. Ät dem sedan med rört smör eller lägg dem i en stuvning med riven god ost. Jag lovar er en ny smakupplevelse” – skriver ”Ewa Västerås” 

Annorlunda våfflor får du om du i smeten blandar ner lite rivet skal från en apelsin och blandar i lite osockrad koncentrerad apelsinsaft. Det ger en fin smak” – skriver ”Bittan”

Fler tips kommer någon annan dag!



Kommentarer
Postat av: Rickard

Receptet till ingefärspannacottan är nerpackat i min väska. Påminn mig på måndag annars glömmer jag garanterat.

Jag var på Mårtenstorget idag och handlade italienska delikatesser. De har en nätbutik också. Det bästa är dock att de har utställningslokal och provsmakning här i Lund.

Kolla:

http://www.gustigenuini.se/

2006-10-14 @ 14:45:55
Postat av: Matnjutning

Tack för det! Och så trevligt med en nätbutik som man faktiskt kan besöka!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback