Kondisbesök

kondisfönster1
Kondisfönster i skånsk småstad

Det har varit tunt med bloggandet på ett tag, bland annat beroende på en icke-fungerande bredbandsuppkoppling. Jag har även haft andra göranden och låtanden som upptagit min tid. Men nu kör jag igång igen!


För snart en vecka sedan följde jag äldsta dottern till Rådhuset, där hon skulle få sitt avmagnetiserade busskort utbytt. Plötsligt fick jag en spontan ingivelse att bjuda henne på smarrigt fika på kondiset i centrum!

smarrfika

Där satt vi, klockan 9 på morgonen, och mumsade i oss varsitt nybakat bakverk och varm chokelad! Så härligt!

Jag föreslog att vi skulle göra detta till en återkommande tradition - varför inte en gång i månaden? Förtänksamt upplyste hon mig om att det nog inte skulle gå, eftersom hon i så fall skulle behöva skolka! Vi får helt enkelt vika någon lördag åt dessa lustar!

kondisfönster2


Kommentarer
Postat av: Panter

Det borde vara tillåtet att skolka för att fika med sin mamma!

Postat av: Ylva

Fikat såg jättegott ut! Vad var det för bakelse?

2006-11-01 @ 15:53:26
Postat av: Bloggblad

Nu har jag skrollat igenom och läst ända hit ner. Så gott allt ser ut, blir ju riktigt hungrig. Men - även om de oranga och mörkgröna tårtorna ser kul ut... så - njae...

2006-11-05 @ 12:33:00
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: Matnjutning

Panter: Speciellt om mamman skulle hitta på ett "giltigt" skäl ;)
Ylva: Budapestrulle!
Bloggblad: Håller med om att just de tårtorna inte ser aptitliga ut. Annars är vår lokale bagare duktig på att skylta vackert.

2006-11-05 @ 20:40:17
URL: http://matnjutning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback