Budgetrösti

rösti

Gääsp! Det är inte lätt att uppbåda energi när arbetsdagen är till ända. Vi har vår mest hektiska period på jobbet, vilket innebär att man dröjer sig kvar lite längre på kvällarna för att jobba undan så mycket som möjligt. Och då finns det inte riktigt tid till att komma på något banbrytande recept! Känner dock en förpliktelse mot en viss
Ystadsambassadör, som just nu behöver dra åt svångremmen lite.

Varsågod, Elisabet (jodå, jag inkluderar även er andra som läser min blogg!)! Här får du ett gott budgettips:

Rösti

Riv potatis, morot och finhacka lök. Blanda ihop, klicka ut i den smörsmorda stekpannan, krydda med salt och peppar (förslagsvis) och stek cirka 4 min på varje sida. Kan ätas utan några tillbehör, men passar även bra ihop med kött, fisk och sallad.

I helgen bjuder jag på hembakade frallor med PUMPAFRÖN! Titta in på bloggen om några dagar!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Ser fram emot de hembakta frallorna med pumpafrön. Röstin är nog värd att återupptäcka. Det såg väldigt gott ut!

2006-10-20 @ 23:08:40
Postat av: Ylva

Ser fram emot de hembakta frallorna med pumpafrön. Röstin är nog värd att återupptäcka. Det såg väldigt gott ut!

2006-10-20 @ 23:10:19
Postat av: Rickard

Röstin passade utmärkt med tanke på det nuvarande budgetläget så här fyra långa dagar innan den i och för sig snåla avlöningen flyter in på kontot. Jag har skafferitömning i väntan på den. Idag blev det soppa på puylinser till mina kära matlådor.

2006-10-21 @ 22:56:11
Postat av: Elisabet

Du är ju bara för gullig!!

2006-10-22 @ 09:37:21
Postat av: Matnjutning

Ylva: Tiden medgav inte brödbak, däremot en hemgjord variant på toscakaka, som jag skall visa lite senare ;)
Rickard: Å, den soppan vill jag veta mer om!
Elisabet: Visst är jag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback