Julskyltning

levandeljus3
Ljus i vårt hus!

Allra vackrast var det faktiskt när vi kom hem från Lund, all julskyltning till trots. 15-åringen hade letat fram varenda ljuslykta och tänt ljus i nästan alla rum, inklusive en vacker lykta strax utanför ytterdörren.

levandeljus2

levandeljus1

Jodå, man hade säkert försökt få till stämningen i Lund, men det kändes lite avslaget ändå, tyckte jag. Varmt, snöfritt – och nästan inga mekaniska tomtar i skyltfönstren! Och – inte ett enda ålalotteri i sikte – ett MÅSTE för mannen i familjen!

julskyltning

julskyltning2
Lite overkill ändå. Låt de stackars skyltdockorna få slippa!

julskyltning3

Mellan Centralen och Bantorget bjöds man dock på en spännande ljusinstallation! Elever från Lunds konst- och designskola (i samarbete med Tekniska Förvaltningen) stod för visuell ögonfröjd med en ljusgestaltning på temat ”Järnvägen 150 år”.

julskyltning4

Grand Hotel deltog också i denna ljusgestaltning med sin fasad. En stor gran med grenar i plast kunde vi också beskåda. Läs mer om detta i
Sydsvenskans nätbilaga.

Utställningen pågår fram till den 10 januari 2007, så bor du i eller i närheten av Lund, har du möjlighet att själv ta del av ljusdekorerna!

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag såg att du hade uppdaterat din blogg på nyligen.se precis när jag tänkte uppdatera min. Så jag gick nu in för att se vad mammseflamsen hade skrivit. ...O vad hittar jag här om inte Ljus i vår't hus! Gud vad fyndigt med tomteluvor på skyltdockorna! (ironi) MOHAHA.

Postat av: mamselamsen

De översta bilderna ger helt klart mer julstämning än de undre.

Myyyysigt!

2006-11-30 @ 08:24:27
URL: http://mamselamsen.blogspot.com
Postat av: Matnjutning

Tina: Mohhahha själv du!
Mamselamsen: Jo, håller med. Snacka om att kontot för värmeljus blir högt - men det är det värt!

2006-11-30 @ 16:48:20
URL: http://matnjutning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback