Avlövat

lövlövlöv

Foto:
dottern, för några veckor sedan

Kylan har ännu inte riktigt infunnit sig här i söder, vilket bara känns skönt. Dock regnar det desto mer. Igår, när jag jobbade över, vräkte det ner så till den milda grad att jag fruktade att det glasade taket helt enkelt inte skulle palla trycket utan formligen RASA ihop!

Nu oroade jag mig i onödan; givetvis höll det, men effekten blir än värre när dropparna smattrar frenetiskt mot alla takrutor.

Matexperimenterande finns det inte utrymme till just nu på grund av vår hektiska arbetsperiod. Jag har idéer, men inte tid och ork. Nåväl, inom sinom tid skall jag nog lyckas förfärdiga något inspirerande igen!

Kommentarer
Postat av: Rickard

Hej,

Filmen om din silvriga namne kommer till stan på fredag. Jag kan även passa på att nämna ett annat evenemang som går av stapeln på måndag: Min avdelnings årliga orgie i fett och socker, dvs den famösa godisbuffén. Tredje gången i ordningen. Tyvärr missar jag den själv pga tjänsteresa.

2006-11-22 @ 18:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback