Kärt återseende

Väninnebesök

Jag är precis hemkommen efter att ha tillbringat eftermiddagen och kvällen några mil härifrån, fortfarande i Skåne, men med en helt annan natur, där böljande kullar och mjuka lövskogar dominerar. Där, mitt inne i skogen, bor min väninna med familj. Det är nära 10 år sedan vi sågs, men som så ofta med riktigt goda vänner, plockar man direkt upp tråden sedan sist, och plötsligt känns det som man aldrig varit ifrån varandra!

 


Vi tillbringar några trevliga timmar tillsammans, då vi hinner rekapitulera de sista årens händelser, fika goda hembakta bullar (ja, i alla fall fick jag det intrycket..), ströva i den närliggande skogen, kolla in odlingarna med förvuxen squash, laga kvällsmat tillsammans – och till slut – kolla in bloggvärlden, för se, min väninna, hon vill OCKSÅ börja blogga!

 


När jag på min väg hemåt glider genom det mörka landskapet, blixtrar det till i olika delar av landsändan, och på radion spelas ”Dreamer” av Supertramp. I bakluckan vilar fyra bastanta squashar som blir nästa veckas utmaning. Här gäller det att leta recept!


Kommentarer
Postat av: heidi

Hittade deg via Elisabet och Ellis. For en kjempe trivelig blogg du har. Her vil jeg titte inn igjen : )

Postat av: LindaLotta

Det låter som om ni fick en härlig eftermiddag och kväll. Skönt med sådana vänner, att man kan bara börja där man var, trots många års glapp.

2006-08-27 @ 13:23:49
URL: http://lindalotta.blogspot.com
Postat av: Matnjutning

Heidi: Hej och välkommen! När jag fått mer struktur blir bloggen ÄNNU mer kul att läsa! Sakta men säkert...

LindaLotta: Ja, man borde ta för vana att höra av sig oftare till dem man tappat kontakten med, och som man VILL träffa!

2006-08-27 @ 14:25:14
URL: http://matnjutning.blogg.se
Postat av: Anonym

Ja det var ju en trevlig återseende. Och det bästa vi hade inte åldrats på 10 år. Kul att läsa om detta i en blogg. Det här är min första bloggäventyr. Håller nu på att fundera ut en blogg med min signatur. Kommer nog att ta en liten tid.

2006-08-28 @ 08:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback