Hjärtligt välkommen till bloggen om Matnjutning!

Jag är en av många som utvecklat ett visst bloggberoende, men jag hade, fram till nu, inte provat på att blogga själv. Nu ljög jag faktiskt lite; för cirka ett år sedan testbloggade jag på bloglines.com, mer som dagboksanteckningar, men valde att hålla bloggen helt för mig själv. Döm om min förvåning när jag i en sökmotor kunde hitta min blogg ändå! Raskt raderade jag allt jag skrivit (nja KOPIERADE inläggen till min dator) och lade sedan ner tanken på att blogga. Elisabet är nog den som inspirerat mig att blogga; hennes blogg är den som är ett MÅSTE varje dag - i alla fall för mig. Titta själv!

 

Efter många funderingar hit och dit om vad just min blogg skulle handla om bestämde jag mig slutligen: det skall bli en matblogg där jag tipsar om nyttig, god mat som är lätt att laga. Det kan vara ett maffigt mellanmål likväl som en lyxig lunch, en himlagod helgmeny, eller ett krispigt kvällsmål -  eller varför inte en frisk frukost? Trots att jag inte är vegetarian, föredrar jag många gånger ett köttfritt alternativ och jag har börjat använda bönor och linser mer och mer i matlagningen.

 

Jag har även som ambition att kategorisera mina inlägg, så att det går att hitta recepten på ett enkelt sätt. Min idé är även att tipsa om goda och billiga veckomenyer, nya spännande produkter och även visa hur man kan spara pengar genom att laga till sådant som kostar mycket mer färdigköpt.

 

Följ med på matresan och tipsa gärna själv om sådant du gillar. Nu kör vi!


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Får man hålla i den nyfödda lilla bloggen en stund .., om nu mamman kan sjå sig lite ..?

Välkommen ska du vara!

Postat av: Ellis

Vad roligt! Jag ser fram emot lite ny matinspiration!

2006-08-20 @ 14:51:41
URL: http://alltunderhimlen.blogspot.com/
Postat av: Inkan

Spännande. Jag hoppas det kommer lite om den fina siken. Om siklöjan, löjrommen och njutningen...

Då kommer jag att bli alldeles salig :)

2006-08-20 @ 16:25:22
URL: http://www.detfinnstrerum.blogspot.com/
Postat av: LindaLotta

Det här kan bli hur bra som helst, rolig och mycket bra idé!

2006-08-20 @ 16:28:22
URL: http://lindalotta.blogspot.com
Postat av: Matnjutning

Elisabet, Ellis och Inkan: Så trevligt med era kommentarer. Förhoppningsvis har jag inte axlat en för stor börda; vill ju inte göra er besvikna. Siken ja... minnen väcks till liv... Mmmmmm!

2006-08-20 @ 16:28:33
URL: http://matnjutning.blogg.se
Postat av: Matnjutning

Att det kan! Här skall spottas fram idéer! Ska bara få kläm på en massa kring bloggandet, som hur man enklast svarar på kommentarer utan att hela tiden behöva klistra in sitt namn och sin url. Hmm...

2006-08-20 @ 16:33:37
URL: http://matnjutning.blogg.se
Postat av: Ylva

Njutningskommentar fran Kreta! Varmt valkommen till bloggvarlden!

2006-08-22 @ 10:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback