Hälsogodis över natten

Halsogodis
Jag har fått en ny tidskriftsfavorit: Tidningen
Lantliv! I senaste numret intervjuas Renée Voltaire, "eko-drottningen nummer ett". Hon bidrar även med ett knippe recept, bland annat ett mycket lättgjort hälsogodis, med de tre ingredienserna    *   hallon   banan     aprikoser   *

Hälsogodis med hallon (lätt modifierat):

Mixa tre dl hallon med en banan och 8-10 torkade aprikoser, som ev blötlagts först en stund (beroende på hur torkade de är). Matberedare används med fördel.

Bred ut den mixade massan på ett bakplåtspapper och låt plåten stå i ugnen över natten (cirka 12 timmar) på låg temperatur ( ca 40 grader).

När morgonen gryr plockar du ut plåten och drar av den blanka, glänsande, sammanhängande godiskakan. Klipp eller skär i bitar och ät - så mycket du vill! Perfekt till den hemgjorda müslin!

Varför inte testa blåbär eller jordgubbar i stället för hallonen? Det blir säkert gott det med!

Den skarpögde ser nog att jag petat dit lite blåbär och solrosfrön på min kaka. Solrosfröna fastnade, men blåbären torkade inte, så dessa utesluter jag nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Det såg gott ut! Tidningen Lantliv har jag inte läst någon gång. Bra tips!

2008-01-29 @ 19:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback