Tårtkalas

image266

Meningen är ju att man skall sova i godan ro, och sedan bli väckt av gratulanterna i familjen, men har man nu plötsligt blivit morgonpigg, gäller givetvis inte detta. Då slås de tidigare nämnda melerade upp redan i arla; nu lyckades jag faktiskt ändå somna om och vaknade inte förrän kvart i 9 av att telefonen ringde. Det var modern och systern som lyckönskade ända från Italien!

Efter att ha hämtat den helgtjocka dagstidningen, smög jag mig tillbaka till sängen, där jag i alla fall tänkte befinna mig när de övriga behagade stiga upp. Efter en kvart hördes slammer i köket, och efter ytterligare en stund ljöd den välkända "ja må hon leva" svagt svagt i korridoren utanför sovrummet.

Dörren öppnades och in kom en fyrahövdad skara: en mimande make (svårt med tonsäkerheten), två skönsjungande tonårsdöttrar och en nästan-son, tilltufsad efter en smäll av lokalligister i helgen. Så kärt (vet ni icke-skåningar vad det uttrycket betyder?)!

image267

Sedan blev det utlotsning i uterummet, där hemgjord grädd- och jordgubbstårta, kaffe och presenter väntade. Hettan slog emot mig och jag anade att det skulle bli ännu en varm dag...

Så har ännu ett år lagts till ens rika liv!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Vad fint det ser ut! Mycket fina bilder! Arrivederci!
Imorgon blir det utflykt till Venezia.

2007-06-11 @ 18:40:42
Postat av: Elisabet

Men Torun .., har du fyllt år!!
Grattis lååångt i efterskott från mig!

Postat av: Te-Trollet

Hej!
Ville bara säga att bloggen är jättefin!! Dessutom gillade jag fotot på skalbaggen på notpapperet!
God fortsättning!
MVH Åse!

2008-01-25 @ 15:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback