Snabbaste jordnötssmöret till jordnötssåsen

image291
Dave (via sin svärmor) från USA har lärt mig hur man gör detta otroligt snabbgjorda jordnötssmör:

Häll salta jordnötter i en matberedare och mal tills det blir en smidig, glansig massa. Det tar bara några minuter.

Klart!

När man nu har fixat detta själv, kan man lätt göra den allra godaste jordnötssås:

½ gul hackad lök
2 hackade vitlöksklyftor
lite rapsolja
1 dl jordnötssmör
1 burk Kokosmjölk 
1 dl sweet chilisås
2 msk soja

Fräs löken och vitlöken i oljan några minuter utan att röran tar för mycket färg.

Tillsätt övriga ingredienser och låt koka några minuter.


Kommentarer
Postat av: annamaria

Vad kul att du hittade mig - så jag kunde hitta dig! Jag ska titta vidare nu. Vad bra att du kollar upp ang. kryddlagret. Inte lite avis jag blir - bo granne med dem....

Postat av: Sandra

Jordnötssmör, det är ju så gott, det ska jag testa till helgens rostmackor =)

Men vad brukar du servera till jordnötssåsen?

2008-10-24 @ 10:30:21
URL: http://sandrasglutenfria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback