Kryddnyheter med vacker formgivning

Kryddburkar


Ingen kan väl ha undgått reklamen, som syns både i dagstidningar och i busskurer. Det handlar om Santa Marias nyligen lanserade kryddserie "more.by Santa Maria", som fått hjälp av stjärnkocken Marcus Samuelsson i framtagandet av nya, spännande kryddblandningar. Eller vad sägs om orange pepper, wasabi & sesame, mango curry - och min favorit för närvarande - cacao & chili!

Designen har man även lyckats med till fullo, och när burkarna blivit tomma lär de inte slängas, utan fyllas på med annat gott innehåll!

Jag har redan testat cacao & chilikryddan både på stekt kyckling, pudrad över blåbärssmoothie och som smaksättare till smörfrästa pinjenötter, där jag lät kryddan fräsa med några minuter. Slutligen sockrade jag blandningen lite och blandade den (när den svalnat) med lite vispgrädde, som serverades till nygjorda plättar.

Behöver jag tala om att det smakade himmelskt?

Nu funderar jag på att göra en toscakaka och blanda i lite kryddblandning i toscasmeten. Kan nog bli riktigt annorlunda gott.

Kakaochili
Läs mer om kryddblandningarna på
Santa Marias hemsida.



Kryddburkar

Kommentarer
Postat av: Bloggblad

Tänk, det där har jag missat helt. Ska hålla utkik, tack för tipset. Jag gillar spännande kryddblandningar.

Postat av: Matnjutning

Jag med! Toscakakan är på gång nu. Ska ge mig på någon annan av kryddblandningarna snart.

2008-03-02 @ 16:37:27
URL: http://matnjutning.blogg.se
Postat av: CIa

Hej! Vilket roligt sammanträffande att jag precis satt och skrev ett nästan likadant inlägg :)Kul att se att du har provat kryddan, ska försöka mig på något jag med!

Vinterns Söta var en mycket bra bok men den är mysig att bara sitta och bläddra i också... Jag provade att göra geléhjärtan och det var inte alls så svårt som man skulle kunna tro!

Cia

2008-03-02 @ 17:02:18
URL: http://www.the-mungbeans.blogspot.com
Postat av: Granne Annika

MMMMM...Kan bekräfta att Toscakakan var alldeles alldeles underbar!

2008-03-05 @ 14:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback