Bloggtips

vardagsbloggar
Bilderna är lånade från de två bloggar jag rekommenderar.

Och nu – lite reklam!
Jan Guillou ger sin syn på bloggandet i
Aftonbladet. Jag läser artikeln och funderar på varför det inte skulle vara intressant att läsa det som ”okända” människor totar ihop?? Jag har, i snart ett år, läst bloggar regelbundet och hittat favoriter som betyder mycket för mig. Jag finner – i motsats till herr Guillou – stor glädje i att ta del av många anonyma eller okända personers tankar och reflektioner, speciellt personer som har samma livsinställning som jag själv.

Här får du tips på två Vardagsbloggar som jag läser regelbundet:

Elisabet – Ystads bloggambassadör -  for sure! Malåbo i förskingringen. 

Jag är övertygad om att Elisabet har stor del i den ökande skaran turister till staden!  Hennes inlägg har stor igenkänningsfaktor och hon uppdaterar sin blogg flera gånger per dag. De vardagsbetraktelser hon skriver om träffar rakt in i hjärteroten.  Jag har haft förmånen att få träffa henne och kunde inte bärga mig tills jag kunde läsa om hur hon valde att pränta ner hur just VÅRT möte hade varit! 

Elisabet har en stor fäbless för fönster, och publicerar ett nytt varje dag. Läs henne!

------------

Mamselamsen -  Nybros bloggambassadör -  inget tvivel om saken!  

Jag råkar veta var Nybro ligger (som före detta ortsinnevånare för ett antal år sedan) – men gör du? Mamselamsen nyttjar bloggosfären på ett smart, kvickt, självironiskt och humoristiskt sätt till att skriva vardagsreflektioner om livet på den egna lunchrestaurangen ”Mamsans” i ”Nybban”. Hon promotar även effektivt dottern Camillas sångkarriär ”over there”! 

Mamselamsens svaghet: kläder, skor och väskor med guld! Titta in hos henne!




Kommentarer
Postat av: mamselamsen

Jag rodnar!

Postat av: Matnjutning

Mamselamsen: Gör det du - det klär dig säkert! Fler fantastiska personligheter som du, och världen skulle se mycket bättre ut - helt klart!

2006-09-13 @ 09:38:11
URL: http://matnjutning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback