Bloggtips - matbloggar

matbloggar1
Bilderna har jag lånat  från de två matbloggar jag rekommenderar.

Jag har precis vräkt i mig en halv Calzone med vitkålssallad efter att ha jobbat i trädgården intensivt i fyra timmar. Intentionen var att laga krämig fisksoppa till familjen, men inspirationen infann sig inte riktigt efter allt hopsamlande av grenar från den klippta häcken. Sönderriven på armarna och med konstiga utslag på kroppen längtade jag bara efter något snabbt, gärna onyttigt – och mättande!

I kväll väljer jag att rekommendera två matbloggar, som jag flitigt läser:

Lisas blogg –
Matälskaren. Lisa är en sann ordekvilibrist som gör matläsning mer än spännande. Hon benämner sig själv som matnörd och djupdyker gärna bland ovanliga smaker, ingredienser och kryddor.

Lisa har turen att få jobba med mat på heltid och har bland annat lett Matkaravaner både i Malmö och Stockholm. För närvarande frilansar hon även som skribent på nätsajten Tasteline. Hon har författat kokböcker, hon har gästspelat på TV, bland annat i Niklas mat, ja, det är nog lättare att räkna upp vad hon INTE har gjort när det gäller mat!

-----

Ilvas blogg – Aglio e olio. Ilva är exilsvenska, boende i Toscana, Italien. Ilvas kamera tar de mest närgångna, lockande bilder av den mat hon lagar till. Hennes recept har tonvikt på fräscha råvaror för säsongen, och är väldigt ofta helt vegetariska.

Varvat med recepten fotograferar Ilva även omgivningen och naturen i Toscana. Bilderna är drömska och poetiska och liknar ibland mer målningar än fotografier. Genom fotografierna får vi även följa årstidernas växlingar.


Kommentarer
Postat av: Lisa

hej! Tack för att du länkr, men jag får trafik från dig till min gamla blogg. Varför inte skicka dem till min nya blogg på Taffel.se? Uppdatera din länk så blir jag glad. Gott nytt år!

http://matalskaren.taffel.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback