Lilla bönboken

Lilla bönboken

Gillar man att laga mat har man i regel samlat på sig alldeles för många kokböcker; själv har jag över tre hyllmeter! Och hur många av dem använder jag då? Alldeles för få!

 


Jag gjorde en rejäl rensning för några månader sedan, men hade inte hjärta att slänga de som ratades. Nu återfinns de i en låda på landet. Kanske döttrarna vill ta över dem när det är dags att skaffa eget?

 


Favoriten hos mig just nu  är faktiskt en ganska oansenlig liten pamflett/broschyr som
Risenta tryckt, med den slående titeln Lilla Bönboken. Boken beskriver hur man tillagar allehanda sorts bönor och linser och ger även läckra receptförslag. Lättlagad Hummus, lasagne på gröna linser, getost och spenat är några lockande exempel!

 


Jag beställde häftet via Risentas hemsida för ett år sedan ungefär och den har verkligen gett mig inspiration att använda det lager av bönor som jag har samlat på mig genom åren. Risentas hemsida är också mycket inspirerande, med massor av recept och jag har fått förhandsinformation att den kommer att förbättras framöver, med mycket tips på sådant som allergiker kan äta. Så det lönar sig att titta in där då och då!


Om du är intresserad av att själv beställa ett kostnadsfritt exemplar, föreslår jag ett litet mail till [email protected].




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback