Choklad i maten

Mörk choklad

Jag är precis hemkommen från Malmöfestivalen, där det finns en hel del att välja på i matväg, speciellt kring Gustav Adolfs Torg. Egentligen tyckte jag inte att det fanns så mycket överraskningar i år, men jag blev ändå nyfiken på en köttgryta med choklad som chokolaterian Les Trois Roses serverade i ett av matstånden, strax utanför deras butik som även den ligger på detta torg. Sydsvenskan gav dessutom högsta betyg åt den anrättningen. Kön ringlade sig lång utanför ståndet och givetvis kände vi oss manade att smaka på grytan.

 


Nå, smakade det choklad? Nja, inte precis, men det kändes som om smakerna förstärktes, något som bekräftas i den här artikeln.

 


Tasteline
har även ett spännande recept på en kyckling med chokladkryddning. Får se till att testa detta i helgen!

 


Ett tips: Om ett recept innehåller blockchoklad, byt ut den mot mot mörk choklad, helst med en kakaohalt på över 70%. Det är verkligen värt att lägga pengarna på den typen av choklad.



Kommentarer
Postat av: Tina

jättebra! Fantastiskt tips! Ska jag komma ihåg ;)

2006-08-25 @ 12:36:25
Postat av: Elisabet

Haha .. är dottern inne och mopsar sig ..-))

Man borde åka till Malmö .. men jag måste snåla nu inför semestern.
Således bjuder jag min f.d. svägerska på filbryta till middag.

Är hon riktigt snäll, ska hon få rökt fläsk till ...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback