Blodsockerfall

Vit sparris

Som nybliven bloggare känner jag en viss press att skriva i alla fall ett nytt inlägg om dagen. Sakta men säkert kommer jag att hitta formen för vad jag skall skriva om när det gäller mat, men just nu oooorkar jag inte mer än att helt kort berätta att även den sundaste person kan falla ihop i små bitar om MATMATMAT inte gives inom rimlig tid.

 


Efter en späckad arbetsdag  fick jag helt oplanerat bege mig till den Stora Staden med yngsta dottern, som behövde inhandla Ett Stycke Skolväska. Stadsbesöket drog ut på tiden rejält och på hemvägen svängde jag förbi Snabbköpet för att inhandla det allra nödvändigaste: mjölk, yoghurt och lite till. En skavsårshaltande dotter hängde snällt med in, och tur var väl det, för när jag väl skulle betala och drog mitt bankkort i kortläsaren, hånlog orden ”uttag medges ej” mot mig. Tur att dottern var solvent, och kunde se till att lösa modern från hennes skuld, innan kön hunnit växa sig alltför lång!

 


Att sedan en mjölktetra läckte och att jag trodde att kassörskan slagit in två varor fel, ja dessa irritationsmoment bleknade när jag läste om
Elisabets otursdag!

 


Nu har jag vilat bort mitt bottenhumör, ätit lite seg, gul sparris och smällt i mig en mjuk, mumsimumsig macka med MYCKET Bregott och Kalles Kaviar. Och jag är övertygad om att den gjorde mig gott långt in i själen…




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback